• Regulamin

 

Regulamin korzystania ze sklepu internetowego higiena-online.pl

 

Wstęp, informacje

  1. Sklep Internetowy higiena-online.pl działający pod adresem http://higiena-online.pl, prowadzony jest przez KM DYSTRYBUCJA Ireneusz Prokopowicz. z siedzibą w Królowy Most 18; 16-040 Gródek NIP 542-020-24-40
  2. Na potrzeby niniejszego regulaminu poniższe pojęcia mają następujące znaczenie:
    • Sklep – Sklep Internetowy http://higiena-online.pl
    • Sprzedawca – KM DYSTRYBUCJA Ireneusz Prokopowicz
    • Klient – podmiot nabywający towary za pośrednictwem sklepu internetowego higiena-online.pl,
    • Konsument – Klient będący osobą fizyczną określoną w art. 221 KC, dokonującą zakupu w sklepie internetowym higiena-online.pl w celu nie związanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą bądź zawodową.
  3. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą osobiście pod adresem: Królowy Most 18; 16-040 Gródek, na adres e-mail: biuro@higiena-online.pl lub telefonicznie pod nr telefonu: 517 413 913
  4. Sprzedawca umożliwia dokonywanie zakupów za pośrednictwem sieci Internet oraz uczestniczenie w innych przedsięwzięciach organizowanych w obrębie Sklepu przez Sprzedawcę. Inne przedsięwzięcia tj. konkursy i promocje mogą być regulowane przez szczegółowe regulaminy dostępne na witrynie sklepu i na stronie informacyjnej konkursu lub promocji.
  5. Poprzez rejestrację konta na witrynie Sklepu, bądź złożenie zamówienia w inny sposób wskazany w niniejszym regulaminie Klient wyraża zgodę na:
    • wykorzystanie danych osobowych podanych w formularzu rejestracyjnym lub w treści zamówienia w celu realizacji umowy sprzedaży oraz
    • wprowadzenie swoich danych do bazy danych prowadzonej przez KM DYSTRYBUCJA Ireneusz Prokopowicz
  6. Klienci Sklepu mają prawo do wglądu w swoje dane, do ich poprawiania, wniesienia żądania o zaprzestanie przetwarzania oraz do żądania usunięcia dotyczących ich danych osobowych które należy zgłosić do obsługi sklepu pod adresem e-mail: biuro@higiena-online.pl, pisemnie w siedzibie firmy KM DYSTRYBUCJA Ireneusz Prokopowicz Królowy Most 18; 16-040 Gródek.
  7. W przypadku zmiany Regulaminu Sprzedawca będzie informować Klientów o jego zmianie poprzez umieszczenie komunikatu na stronie Sklepu.
  8. Dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 5 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1), zwanego dalej „RODO”. Administrator przy przetwarzaniu danych stosuje zasady: zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości, ograniczenia celu, minimalizacji danych, prawidłowości, ograniczenia przechowywania oraz integralności i poufności.
  9. Sprzedawca oświadcza, że posiada zasoby infrastrukturalne, doświadczenie, wiedzę oraz wykwalifikowany personel, w zakresie umożliwiającym udział w przetwarzaniu danych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W szczególności oświadcza, że znane mu są zasady przetwarzania i zabezpieczenia danych osobowych wynikające z RODO.

Ochrona danych osobowych

  1. Realizując poprzez Sklep Internetowy higiena-online.pl zakupy, administratorem danych w rozumieniu art. 4 pkt. 7 RODO jest KM DYSTRYBUCJA Ireneusz Prokopowicz Królowy Most 18; 16-040 Gródek
  2. Celem przetwarzania danych jest realizacja i wykonanie umowy cywilnoprawnej.
  3. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy.
  4. Administrator może również przetwarzać dane osobowe w przypadku, gdy będzie to niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) w szczególności w celu:
    • kontaktu z Klientem - uzasadnionym interesem jest opieka nad Klientem,
    • przeprowadzania badania opinii Klienta - uzasadnionym interesem jest poprawa jakości świadczonych usług,
    • dochodzenia roszczeń związanych z zawartą umową – uzasadnionym interesem jest możliwość ochrony interesów Administratora poprzez odzyskiwanie należności oraz ochronę przed roszczeniami.
  5. Dane osobowe mogą zostać ujawnione dostawcom usług prawnych i doradczych, dostawcom usług informatycznych, podmiotom, z którymi administrator będzie współpracował w ramach umów cywilnoprawnych m.in. filmom transportowym i kurierskim.
  6. Dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub organizacji międzynarodowej.
  7. Masz prawo do:
    • dostępu do treści swoich danych oraz otrzymania ich kopii (art. 15 RODO),
    • sprostowania danych (art. 16. RODO),
    • usunięcia danych (art. 17 RODO),
    • ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),
    • przenoszenia danych (art. 20 RODO),
    • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),
    • niepodlegania decyzjom podjętym w warunkach zautomatyzowanego przetwarzania danych, w tym profilowania (art. 22 RODO).
    • wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa) nadzorującego zgodność przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych

Administrator ma obowiązek przechowywać dane osobowe nie dłużej niż okres przewidziany w obowiązujących przepisach prawa w szczególności z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz z innymi szczególnymi przepisami prawa, a następnie zostaną usunięte lub zanonimizowane.

  1. Podanie danych osobowych jest wymogiem umownym lub warunkiem zawarcia umowy. Osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania. Konsekwencja niepodania danych osobowych może skutkować brakiem zawarcia i wykonanie umowy cywilnoprawnej.
  2. Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
  3. Administrator może przetwarzać Państwa dane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania. Profilowanie będzie polegało na zaproponowaniu Państwu usług dopasowanych, do Państwa potrzeb lecz decyzje wiążące nie muszą być zautomatyzowane.

Sprzedaż, przedmiot sprzedaży

  1. Przedmiotem sprzedaży są produkty prezentowane na stronach sklepu internetowego higiena-online.pl
  2. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu art.66 KC, a wyłącznie zaproszenie odwiedzających Sklep do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży.
  3. Wszystkie prezentowane produkty na stronach Sklepu są fabrycznie nowe oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  4. Ceny oferowanych produktów wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Cena brutto produktu nie obejmuje kosztów dostawy. Koszty dostawy są doliczane jako osobna pozycja, informacja o cenie dostawy podawana jest przed realizacją zamówienia.

Procedura sprzedaży i obsługi zamówień.

  1. Zamówienia w Sklepie można składać 24 godziny na dobę, przez cały rok poprzez witrynę internetową higiena-online.pl Zamówienia mogą być składane drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza zamówień (koszyka) na stronie sklepu, za pośrednictwem wiadomości e-mail lub telefonicznie.
  2. Poprzez złożenie zamówienia Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia umowy sprzedaży towarów objętych zamówieniem. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia oferty i realizacji zamówienia w sytuacji, kiedy historia współpracy podważa wiarygodność i rzetelność Klienta lub gdy niemożliwa jest dodatkowa weryfikacja poprawności danych Klienta.
  3. Zawarcie umowy sprzedaży następuje poprzez przyjęcie złożonej przez Klienta oferty, w momencie przesłania przez Sprzedawcę, pocztą elektroniczną na adres Klienta wskazany w zamówieniu, informacji o tym, iż zamówienie zostało przyjęte do realizacji. Brak jakiejkolwiek informacji nie oznacza przyjęcia zamówienia do realizacji. Realizacja zamówienia następuje po doręczeniu Klientowi informacji, o której mowa wyżej.
  4. Jeżeli czas realizacji zamówienia okazałby się dłuższy niż podany na naszych stronach, Sprzedawca zobowiązuje się skontaktować się z Klientem, aby poinformować go o opóźnieniu i potwierdzić dalszą chęć realizacji zamówienia lub rezygnacji z niego.
  5. W przypadku zamówień składających się z kilku towarów, a mających zostać dostarczonych jedną przesyłką, termin realizacji będzie uzależniony od terminu skompletowania przez Sprzedawcę ostatniego elementu danego zamówienia. Informacja o terminie wysyłki poszczególnych towarów znajduje się w kartach tych towarów.
  6. Historia poprzednich oraz stan bieżącego zamówienia dostępne są w module "Moje konto" po zalogowaniu Klienta do Sklepu. Moduł "Moje konto" jest dostępny dla zarejestrowanych Klientów.

Dostawa towarów

  1. Dostawy produktów zamawianych w Sklepie realizowane są wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy oraz podmiotu dokonującego dostawę. Znajdujący się na stronie Sprzedawcy wykaz dostarczycieli ma wyłącznie poglądowy charakter i nie wiąże Klienta. Klient może wybrać inny sposób dostawy niż wskazany na stronie Sprzedawcy.
  3. Zamówione towary są dostarczane na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu
  4. Termin wysyłki liczony jest w następujący sposób:
    • w przypadku wybrania płatności za pobraniem, następnego dnia roboczego po potwierdzeniu przez Sprzedawcę realizacji zamówienia;
    • w przypadku wybrania płatności z góry (przelew) następnego dnia roboczego po dniu, w którym zaksięgowana zostanie wpłata umówionej ceny i kosztów przesyłki na rachunku Sprzedawcy.
  5. O wysłaniu zamówienia Sprzedawca poinformuje Klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail na wskazany przez Klienta adres e-mail.
  6. W przypadku, gdyby towar nie został dostarczony Klientowi w deklarowanym terminie dostawy, Sprzedawca prosi Klienta o niezwłoczne powiadomienie o zaistniałej sytuacji e-mailem na adres biuro@higiena-online.pl (prosimy podać nr zamówienia).

Formy płatności, dokumenty sprzedaży

  1. Płatność za realizację zamówienia następuje w jeden z poniższych sposobów:
    • przelewem - przed dostawą towaru na rachunek bankowy Sprzedawcy (przedpłata);
    • za pobraniem - opłata za zamówienie wraz z kosztem wysyłki jest uiszczana kurierowi w chwili doręczenia przesyłki;
  2. Do każdego zakupionego produktu wystawiana jest faktura VAT. Faktury są wysyłane wraz z towarem na adres e-mail podany w formularzu zakupu przez Klienta.

Prawo do odstąpienia od umowy

  1. Klient będący Konsumentem albo Przedsiębiorcą określonym w art. 38a Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego), który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyny składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
  2. Do zachowania terminu 14 dniowego wystarczy wysłanie stosownego oświadczenia na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać listownie na adres siedziby Sprzedawcy lub drogą mailową na adres: biuro@higiena-online.pl
  4. Towar należy odesłać niezwłocznie po złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy, nie później niż w terminie 14 dni. W tym samym terminie Sprzedawca zobowiązany jest do zwrotu uzyskanej ceny sprzedaży wraz z wszelkimi kosztami dodatkowymi (w tym kosztami wysyłki) do Klienta.
  5. Towar należy odesłać na adres otrzymany zwrotnie po przesłaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy
  6. Towar należy zwrócić w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu . Konsument powinien zwrócić towar w takim składzie ilościowym i jakościowym, z zastrzeżeniem zdania pierwszego, jaki otrzymał od Sprzedawcy. W szczególności powinien dołączyć wszelkie otrzymane wraz z towarem części, akcesoria, instrukcje, warunki użytkowania, itp. dokumenty (nie dotyczy dowodu zakupu) a także oryginalne opakowanie również wtedy, gdy zostało usunięte w ramach wykonywania zwykłego zarządu rzeczą sprzedaną.
  7. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży towaru zakupionego w zestawie z innym produktem zwrotowi podlega cały zestaw.
  9. W przypadku skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy Koszt odesłania towaru ponosi Klient.
  10. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży na powyższych zasadach nie przysługuje w odniesieniu do umów:
    • w których towarem są rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji Klienta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    • w których towarem są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    • o świadczenie Usługi dodatkowej, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta będącego Konsumentem, który został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo do odstąpienia od umowy.

Gwarancja, reklamacja

  1. W przypadku zastrzeżeń co do zakupionego towaru Klientowi, będącemu Konsumentem przysługują uprawnienia wynikające z Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2020, poz. 287 t.j.).
  2. Sprzedawane towary mogą być objęte gwarancją udzieloną bezpośrednio przez ich producentów. Dokładne informacje, w tym adresy punktów serwisowych znajdują się w kartach gwarancyjnych dołączanych do towarów oraz na stronach internetowych producentów. Sprzedawca nie udziela gwarancji na sprzedane towary.
  3. W stosunku do Konsumenta w rozumieniu art. 221 k.c. Sklep ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady przez 2 lata od daty zakupu. Zgłoszenie reklamacji następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@higiena-online.pl, bądź pisemnie na adres: KM Dystrybucja Ireneusz Prokopowicz Królowy Most 18; 16-040 Gródek
  4. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a w przypadku, gdy Klientem jest Konsument - nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
  5. W przypadku sprzedaży nie stanowiącej sprzedaży konsumenckiej, wyłącza się stosowanie przepisów zawartych w artykułach 556-576 Kodeksu Cywilnego.
  6. Przed odbioremprzesyłki z zakupionymi towarami Klient zobowiązany jest do sprawdzenie jej stanu. W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub uszkodzenia opakowania konieczne jest rozpakowanie przesyłki w obecności doręczyciela i sprawdzenie, czy towar nie uległ uszkodzeniu w transporcie. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru konieczne jest spisanie protokołu wraz z doręczycielem. W przypadku, gdy doręczona przesyłka nie nosiła znamion uszkodzenia, a zawartość jej uległa zniszczeniu w transporcie, należy niezwłocznie, w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od dnia odbioru przesyłki zażądać od przewoźnika ustalenia stanu przesyłki na podstawie art. 74 ust.3 Ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe.
  7. Sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenia zakupionego towaru powstałe w trakcie jego transportu. Wszelkie roszczenia związane z uszkodzeniami przesyłki powstałymi w transporcie Klient powinien zgłaszać bezpośrednio przewoźnikowi doręczającemu przesyłkę.
  8. Wyłącza się odpowiedzialność sprzedawcy za wszelkie szkody wynikłe na gruncie umów sprzedaży zawieranych na podstawie niniejszego regulaminu. Wyłączenie odpowiedzialności ma zastosowanie niezależnie od podstawy prawnej roszczenia (odpowiedzialność kontraktowa, delikt, odpowiedzialność za produkt lub jakakolwiek inna podstawa prawna).
  9. Wyłączenie odpowiedzialności o którym mowa w ust. 8 powyżej nie znajduje zastosowania w stosunku do umów, w których Klientem jest Konsument, szkód na osobie w odpowiedzialności deliktowej oraz szkód wyrządzonych przez Sprzedawcę umyślnie.

Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca nieodpłatnie świadczy usługi drogą elektroniczną, w postaci:
    • Formularza kontaktowego
    • Newslettera
    • Prowadzenia Osobistego Konta Klienta
  2. Usługi elektroniczne świadczone są 7 dni w tygodniu, przez całą dobę. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do świadczonych usług.
  3. Do korzystania z usług konieczny jest dostęp do urządzenia umożliwiającego przeglądanie stron www oraz aktywne połączenie z siecią a także posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
  4. Świadczone usługi polegają na:
    • Formularz kontaktowy - na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. Rezygnacja z usługi Formularz kontaktowy polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
    • Newsletter - polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę informacji o nowych usługach lub produktach na adres poczty elektronicznej Klientów którzy podali swój adres poczty elektronicznej, przy pomocy formularza udostępnionego przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu (subskrypcja). Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z otrzymywania Newslettera przy pomocy odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej otrzymywanej w ramach usługi.
    • Prowadzenie Osobistego Konta Klienta - polega na udostępnieniu Klientowi po dokonaniu rejestracji dedykowanego profilu w ramach Strony Internetowej Sklepu, pozwalającego m.in. na składanie zamówień, śledzenie stanu ich realizacji oraz na dostęp do historii zamówień, jak też na zmianę danych Klienta wprowadzonych podczas rejestracji. Klient, może w każdym czasie żądać usunięcia Osobistego Konta Klienta przez Sprzedawcę, przy czym powinno ono zostać usunięte do 14 (czternaście) dni od zgłoszenia żądania.
  5. Zakazane jest dostarczanie przez Klientów treści o charakterze bezprawnym.
  6. W przypadku, gdy treści publikowane na Stronie Internetowej Sklepu naruszają prawo, dobra osobiste, dobre obyczaje, zasady uczciwej konkurencji etc. każdy może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu.
  7. Sprzedawca niezwłoczne podejmie działania celem weryfikacji dokonanych zgłoszeń oraz usunięcia ze Strony Internetowej Sklepu, treści będących przyczyną zweryfikowanego naruszenia.
  8. Reklamacje dotyczące usług elektronicznych można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@higiena-online.pl
  9. Opinie i pytania dotyczące pracy Sklepu prosimy kierować na adres poczty elektronicznej biuro@higiena-online.pl
  10. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa.
  11. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, a w szczególności Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
  12. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby ewentualne sytuacje sporne rozwiązywane były na drodze polubownej
  13. Wszelkie spory dotyczące umów zawieranych za pośrednictwem Sklepu rozstrzygane będą przez Sądy miejscowo właściwe ze względu na siedzibę Sprzedawcy.